WP Haton en Beko Techniek intensiveren samenwerking

11 januari 2018 |

WP Haton en Beko Techniek intensiveren samenwerking 

Werner & Pfleiderer Haton en Beko Techniek zijn overeengekomen om vanaf januari 2018 de samenwerking verder uit te breiden. Beko Techniek gaat voor WP Hatons ambachtelijke klanten in Nederland ook service en onderhoud verzorgen. “Een volgende stap in onze bestaande samenwerking”, aldus René van Rijn (director finance WP Haton). Enkele jaren geleden heeft Beko Techniek de verkoop van WP (Haton) machines voor de ambachtelijke bakkerij in Nederland overgenomen van WP Haton. Service en onderhoud van WP (Haton) machines werd tot nu toe zowel door WP Haton als Beko Techniek uitgevoerd.

Van nationale metaalbewerker naar wereldwijde marktleider
Een kleine 20 jaar geleden was WP Haton actief in de metaalbewerking voor diverse branches in Nederland toen werd besloten om de focus te leggen op deegverwerkingsmachines voor bakkerijen. René van Rijn: “Een beslissing die ons inmiddels tot één van de marktleiders op het gebied van deegverwerkingssystemen heeft gemaakt. We gingen ook steeds meer over de grens leveren en onze focus verschoof gaandeweg richting industriële bakkerijen.”

Verschuiving focus
WP Haton geeft aan dat het verschuiven van je focus, je dwingt tot het maken van keuzes. Van Rijn: “Je kunt niet ‘alles’ doen en ‘overal’ goed in zijn. Met de focus op de nationale en internationale industriële bakker, merken wij dat het steeds lastiger is om optimale ondersteuning te bieden aan de ambachtelijke bakker. Denk bijvoorbeeld aan korte reactietijden of directe service bij problemen met WP machines. Onze ambachtelijke klanten zijn bij Beko Techniek in goede handen en krijgen zo de gewenste kwaliteit en aandacht. Achter de schermen werken wij intensief samen om deze overgang soepel te laten verlopen.”

Waardevolle aanvulling
Beko Techniek is dagelijks, vanuit 5 servicevestigingen, met 20 servicemonteurs onderweg voor reparatie, installatie, periodiek onderhoud en het verhelpen van storingen aan bakkerijapparatuur van A-merken. Elke servicevestiging heeft zijn eigen servicegebied. Dat resulteert in korte communicatielijnen, snelle reactietijden bij storingen en efficiency bij planning van preventief onderhoud. De klant heeft één aanspreekpunt en wordt veelal geholpen door een ‘vaste’ monteur. Door de uitbreiding met service van WP (Haton) machines kan er een nog efficiëntere inzet van servicemonteurs plaatsvinden. Door een jarenlange servicehistorie van WP (Haton) machines is er bij Beko Techniek reeds een surplus aan technische kennis aanwezig zodat vakkundig onderhoud uitgevoerd kan worden en de overgang naadloos kan gaan.



(bron: persbericht WP Haton en Beko Techniek d.d. 11 januari 2018)

Terug naar overzicht